Pimp My Profile

Sunday, February 8, 2009

a-n-g-k-a

post by::: ♥ºmY­­­¯hEaRt^miNd-sOuLº♥

_assalamualaikum_

Hurm.. Anda tahu tak angka itu apa????
Tetiba terasa nak kupas mengenai nombor... Mungkin apa yg umai nk katakan nih tak ramai yg perasan walau pon sebenarnya bnda nih sebati yg slalu anda amalkan....
NOMBOR 8..... Org cina selalu kaitkan no.8 sebagai angka yg 'LUCKY'.. Seperti kita tau... Nak trade num '8888' untuk kenderaan kita pon hampir cecah 5angka harganya!!! Gila kan? Huhuhu.... NOMBOR 4? Org cina kan kaitkan dgn nombor MATI!!! Nombor 4 la org sllu hindarkan... Xtau napa...
Tapi ape yg umai nk kupaskan skg is bukan num 8 ataupon 4..

Tetapi nombor 7....
Anda perasan tak?
perasan tak dlm Al-Quran angka yg baynak digunakan adalah angka ganjil! Dan angka yg selalu diulang adalah angka 7!

*Misalnya tuhan menciptakan bumi dan langit sebanyak 7lapisan... Tuhan takdirkan siang dan malam berganti2 dlm 7 hari. Tuhan ciptakan syurga dan neraka sebanyak 7 tingkatan.

*Begitu juga dgn ibadah kita... Kita mengerjakan haji, dan kita akan bertawaf sebanyak 7 pusingan. Bersai sebanyak 7 kali. Melontar di 3jamrah sebanyak 7 biji batu setiap kali lontaran. Ada yg melihat sah nya sembahyang kita hanya selepas dia meletakkan 7 anggota bdn iaitu DAHI, DUA TAPAK TANGAN, DUA LUTUT DAN DUA KAKINYA...

Ada org yang kekadang jadikan nombor sebagai igauan idupnya.. Bangun pagi ingat nombor. Tidup pon sama. Mimpi pon kalu leh nak mimpi nombor.. dah tu kalau ader kemalangan nombor plat kereta lah dorg akan amik dulu...Pasal nnti leh la ke kedai nombor!!! Orang camnih aku gelarkan BABI GILAKAN NOMBOR!!!

Aku post nih psl tadi g kedai.. Nak cari parking utk park kete... Ader la 1 kosong kat dpn kedai nombor.. Dalam tu wa cakap lu.. Polis pon ader siak dlm tu tgh beli nombor.. Melayu lak tu... Adoyai.... Apa nak jadi ngn korg nih????!!!

Apa yang pasti.... Aku lahir pada 87'... Nombor 8 (nombor lucky cina)... Dan num 7 (num yg byk disebutkan dlm Al-Quran, sering di amalkan dlm ibadah ISLAM... Bangga siakkkkkkkk!!!! hahahaha.. Jgn jeles!

Apa2 pon... Sama je antara nombor 1 sampai brapa pon.. Jgn taksub dah la.. Syirik beb!!!!

Daa~~~

No comments:

Mind Theraphy - feed me!

Twitter Bird Gadget